Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΥΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΥΓΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Έρευνα : Το Facebook επιδεινώνει το άσθμα!




«Το Facebook και τα κοινωνικά δίκτυα γενικότερα μπορεί να αποτελούν μια νέα πηγή ψυχολογικού στρες, αντιπροσωπεύοντας ένα παράγοντα που πυροδοτεί την επιδείνωση της κατάστασης καταθλιπτικών ασθματικών ατόμων», όπως υποστηρίζουν Ιταλοί γιατροί .

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύτηκε
  στο ιατρικό περιοδικό «The Lancet» και το Γαλλικό Πρακτορείο, οι ερευνητές, υπό τον Τζενάρο Ντ'Άμάτο του Νοσοκομείου της Νάπολης ανέφεραν ότι μελέτησαν ένα ασυνήθιστο περιστατικό. Πρόκειται για έναν 18χρονο νέο με ιστορικό άσθματος, ο οποίος άρχισε ξαφνικά να βιώνει κρίσεις αδυναμίας αναπνοής, ακόμα και κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, κάτι που ποτέ πια στο παρελθόν δεν του είχε συμβεί.

Όπως αποκαλύφθηκε, ο νέος ήταν πολύ στενοχωρημένος, επειδή είχε χωρίσει με τη φίλη του, η οποία τον είχε διαγράψει από τη λίστα των φίλων της στο
Facebook και δε μπορούσε να βλέπει το προφίλ της,  ενώ παράλληλα μετά το χωρισμό τους εκείνη άρχισε να αποκτά πολλούς νέους φίλους στο internet.

Ο απελπισμένος 18χρονος, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στο προφίλ της κοπέλας, έφτιαξε έναν ψεύτικο λογαριασμό, εκείνη τον δέχτηκε και τότε οι γιατροί του ζήτησαν κάθε φορά που θα συνδέεται στο
Facebook να φοράει μια ειδική μάσκα που μετράει τη ροή του αέρα και του οξυγόνου.

Έκπληκτοι διαπίστωσαν πως
  κάθε φορά που ο νεαρός συνδεόταν στο δίκτυο, ο όγκος του αέρα που εισέπνεε μειωνόταν δραματικά, μερικές φορές περισσότερο από 20%.

Μετά από ψυχιατρική παρότρυνση ο 18χρονος έπαψε να εισέρχεται στο
Facebook και αμέσως οι κρίσεις άσθματος σταμάτησαν. Οι επιστήμονες, τότε, συμπέραναν ότι το άγχος σύνδεσης και κανένα άλλο ιατρικό πρόβλημα ήταν υπαίτιο για την επιδείνωση του άσθματος.

Οι ιταλοί γιατροί, για πρώτη φορά στη διεθνή ιατρική βιβλιογραφία, αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο περιστατικό μπορεί να φανεί χρήσιμο στους συναδέλφους τους που συναντούν μυστηριώδεις περιπτώσεις αναπνευστικών δυσκολιών, κατά κύριο λόγο σε νέους, για τους οποίους η κοινωνική δικτύωση έχει γίνει τρόπος ζωής και σε πολλές περιπτώσεις έχει αντικαταστήσει το φυσικό τρόπο επικοινωνίας και κοινωνικοποίηση.

http://www.protothema.gr/




Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Λιγότερο αλάτι µικρός, πιο υγιής µεγάλος

Λιγότερο αλάτι στο φαγητό των εφήβων σηµαίνει καλή υγεία στην ενήλικη ζωή τους, σύµφωνα µε πρόσφατη µελέτη αµερικανών επιστηµόνων. Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως αν οι έφηβοι ελάττωναν το αλάτι στην καθηµερινή διατροφή τους κατά 3 γραµµάρια, θα µείωναν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσηµάτων ως ενήλικοι και ειδικότερα τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Και αυτό διότι οι συγκεκριµένες ασθένειες συνδέονται άµεσα µε την υπέρταση, τα ποσοστά της οποίας είναι δυνατό να µειωθούν κατά 30% - 43%.


Η αρτηριακή υπέρταση – η υψηλή πίεση του αίµατος που κυκλοφορεί στις αρτηρίες – είναι µια συνήθης κατάσταση, η οποία όµως ενδέχεται να οδηγήσει στο έµφραγµα ή το εγκεφαλικό, χωρίς να προειδοποιήσει τον οργανισµό µε συµπτώµατα. Σύµφωνα µε την Αµερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, οι έφηβοι προσλαµβάνουν περισσότερο αλάτι από κάθε άλλη ηλικιακή οµάδα. Το φαινόµενο αποδίδεται κυρίως στη µεγάλη ποσότητα νατρίου που περιέχουν τα επεξεργασµένα τρόφιµα, όπως τα τσιπς, οι πίτσες και τα µπέργκερ, τα οποία οι έφηβοι καταναλώνουν σε µεγάλες ποσότητες.

«Το περισσότερο αλάτι στη διατροφή µας δεν προέρχεται από την αλατιέρα µας, έχει ήδη προστεθεί στο καθηµερινό µας φαγητό», εξηγεί η Κίρστεν Μπίµπινς - Ντοµίγκο, επικεφαλής της έρευνας και επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικής και Επιδηµιολογίας στο Πανεπιστήµιο της Καλιφόρνιας.


ΤΑ ΝΕΑ